teisipäev, 16. september 2014

F1

Vincenzo viis mind Porta Nuova rongijaama juba kella 5 paiku, kuna 5.50 pidi väljuma rong Milaanosse. Plaanisin minna Monzasse veidi varem, et näha ka madalama klassi sarju - esimene sõitjate paraad algas kohaliku aja järgi juba kell 8.

Unesegaduses ja esimest korda Itaalias rongiga sõites jäi segaseks, kus ja millal pilet tuleb registreerida. Pileti ostmine on iseenesest ülilihtne - rongijaamas on piletiautomaadid ning suhteliselt lihtsa vaevaga saab osta paar kuud kehtiva pileti. Eeldasin, et sarnaselt bussidele ja trammidele saab rongis oma pileti tempel-aparaadis registreerida (bussis ja trammis registreeritud pilet kehtib 90 minutit ning sellega võid reisida erinevaid liine kasutades, rongipilet kehtib 6 tundi). Suur oli üllatus, kui erinevaid vaguneid pidi kolades ei õnnestunud leida kohta, kus oma pilet registreerida.

Mingi hetk selgus, et pilet tuleb registreerida perroonide juures asuvates (märkamatuks jäävates) väikestes kollastes piletiaparaatides ehk siis enne rongi astumist, ma sain sellest aru juba mõnikümmend km Torinost väljas olles. Mõtlesin kontrolörile pika ja põhjaliku stoori, kuidas mul pilet registreerimata jäi (registreerimata pileti eest saab trahvi ca 40-50 eur). Hiljem kuulsin, et neid väga sinu stoori ei huvita ja ka välismaalased saavad täie rauaga trahvi. Õnneks olin Itaalias - st hommikuti kedagi väga töömeeleolus vist ei kohta (sh kontrolöre). Mul on siiani kasutada üks pilet Milaanosse. Pilet Torino-Milano maksis 12 euri.

Monza ja Milaano rongijaama vaheline transport oli hästi korraldatud. Iga 30 minuti tagant viis spetsiaalne rong F1 fänne Monzasse. Pilet edasi-tagasi 4 euri. Kohapealne info jagamine ei olnud hästi korraldatud. Kohe rongijaama juures oli sissepääs teatud tribüünidele, minu tribüün asus kahjuks raja teises otsas, mistõttu pidin alustuseks ca 5 km mööda Monza tänavaid kõmpima.

Monza linn ise on äärmiselt motospordi-hõnguline. Ringrada ümbritseb vanaaegse välimusega kiviaed, kõikjal on kõvasti rohelust. Monza linn on võrdlemisi väike ning muud peale ringraja seal eriti vaadata ei ole.

Ostsin oma pileti üks päev enne etappi. Tuleb välja, et ametlikult kodulehelt ostes tehakse viimastel päevadel allahindlusi täitmata tribüünidele kohtade müümiseks. Niiviisi sain tribüünipileti (originaalhinnaga 165 EUR) 100 EUR eest, kusjuures tavasissepääs oli 80 EUR (ilma ekraani ja istekohata).

Show ise oli võimas. Jõudsin rajale ca kell 9, nii et nägin ära nii GP2 võistluse, Porsche Supercupi kui ka F1 sõidu. Kõige rohkem elamusi pakkus F1, kuna masinad olid kiiremad ning võistlus oluliselt pikem. Kuigi kaasaegsed mootorid ei ole enam nii häälekad, on elamus siiski võimas. Sõidu lõppedes ronisin üle aedade, et teiste kümnete tuhandetega mööda rada jalutada.

Kohapealsed hinnad polnud liiga ulmelised (lennujaamadele jäävad alla). Vee sai 1 EUR eest, midagi süüa hinnaga 3-10 EUR.

Rajalt äraminek oli kohutav. Kui rongid saabusid Monzasse iga poole tunni tagant, siis nad ka lahkusid Monzast iga poole tunni tagant. Hämmastav, et korraldajad seda ära ei jaganud, et kui sõit läbi saab, siis kõik need kümned tuhanded inimesed tahavad korraga ära minna. Veetsin 2,5h järjekorras päikese käes kõrbedes, ei olnud lõbus. Eriti kui mu kõrval erakordselt ebameeldivad austraallased ja inglased äärmiselt rassistlikku, roppu ja rumalat juttu ajasid.

Torinosse jõudsin tagasi õhtul kell 21 ja sõitsin kõigis trammides ja bussides täiega jänest, sest kõik piletimüügipunktid olid tol ajal kinni. Lootsin, et itaallased ei viitsi ka õhtul pileteid kontrollida, töötas.

1 kommentaar:

  1. Ilmselt see trahvi saamine oleneb kontrolörist ja sellest, kas turistideks on oma suuri silmi pilgutavad neiud, kuid kõik korrad (nii tahtlikud kui tahtmatud), kui Itaalias pilet augustamata jäi, siis said kontrolörid imehästi aru, et tegemist on lollide turistidega, ohkasid korra ja kirjutasid lihtsalt pileti teisele poolele, et kust me peale tulime ja umbes mis kell.

    VastaKustuta